Göteborgs stad biståndshandläggare utreder tillsammans med dig vad du behöver hjälp med, därefter har du som bor i Göteborg stad möjlighet att välja AGERA omsorg.
Biståndshandläggaren meddelar oss ditt val och därefter kontaktar vi dig. Du får en kontaktperson hos oss och tillsammans planerar ni när och hur du ska få hjälp.
Din avgift är baserad på din ekonomiska situation och oberoende av vilken hemtjänst du har. Din biståndshandläggare kan ge dig mer information kring avgifter.
För att ansöka om hemtjänst behöver du kontakta en biståndshandläggare på din stadsdel.
De kan ge dig råd och hjälpa till att göra en ansökan om hemtjänst eller annan service inom äldreomsorgen.
Ansökningsprocessen brukar följa nedanstående punkter.
Ring din stadsdel eller ansök bistånd via
En biståndshandläggare går igenom ansökan du lämnat in
Ett möte med biståndshandläggaren utförs
En grundlig utredning av dina behov
En skriftlig beslutfattning av biståndshandläggaren
Överklagan om beslutet eller val av hemtjänst utförare